eMPIRICA u twinning projektu „Jačanje institucionalnih kapaciteta u osiguranju kvaliteta

Agencija za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta Bosne i Hercegovine započela je implementaciju dvogodišnjeg twinning projekta “Jačanje insititucionalnih kapaciteta u osiguranju kvaliteta”. Ovaj projekat predstavlja partnerstvo Bosne i Hercegovine i Austrije, a finansiran je od strane Evropske unije iz sredstava Instrumenata za pretpristupnu pomoć (IPA 2011). Glavni cilj projekta je doprinos povećanju mobilnosti i zapošljavanju radne snage kroz poboljšanje kvaliteta rada visokoškolskih ustanova u skladu sa bolonjskim procesima. Svrha projekta je poboljšanje i razvoj ljudskih resursa i institucionalnih kapaciteta za osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju.
Visoka škola eMPIRICA je pozvana da uzme aktivno učešće u okviru prve projektne komponente – „Analiza pravnih propisa u BiH“ kao jedina od visokoškolskih ustanova iz Brčko distrikta. U razgovoru sa evropskim ekspertima predstavnici eMPIRICE su ukazali na nedostatke i nedorečenosti zakonske regulative u oblasti osiguranja kvaliteta u visokom obrazovanju, prvenstveno one koja se odnosi na postupak eksterne evaluacije, odnosno institucionalne i programske akreditacije. Posebno je istaknuta potreba jačanja kompetencija i nadležnosti same Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta, a sve sa ciljem sprovođenja kvalitetnog akreditacijskog procesa u BiH, koji će biti u potpunosti neovisan od utjecaja zainteresiranih strana u procesu, a posebno političkog. Predstavnici eMPIRICE su istakli da se na ovoj visokoj školi od samog početka rada implemetiraju procedure internog osiguranja kvaliteta, dijelom i iz obaveze prema Nacionalnoj agenciji R Slovenije za kvalitetu u visokom obrazovanju NAKVIS, koja je eMPIRICI odobrila izvođenje transnacionalnog studija Poslovne informatike za dvojnu BiH-slovenačku diplomu. Stoga eMPIRICA redovno prati i poboljšava kvalitetu i učinkovitost svog obrazovnog, naučnog, istraživačkog i stručnog rada. Osnovni zadatak u ovom segmentu je uspostavljanje mehanizama za praćenje i ocjenu kvaliteta i učinkovitosti rada, prvenstveno na temelju samoevaluacije koja uključuje sve studente i angažovano osoblje, te je u tu svrhu na eMPIRICI imenovan Odbor za osiguranje kvaliteta i Komisija za kontrolu kvaliteta izvođenja nastave.